EET: Vy se ptáte a my odpovídáme

Vaše často kladené otázky:


1) Kdo mi eKasu nainstaluje?
Instalace eKasy je jednoduchá, na stránkách www.o2.cz/eKasa je podrobný návod nebo vám ho můžeme zaslat v souboru PDF na váš e-mail.


2) Co když instalaci přeci jen nezvládnu?
Je možné objednat si odbornou instalaci od technika O2. Obraťte se na nonstop bezplatnou linku O2 (technická podpora eKasy) na čísle 800 16 16 16.


3) Nemám v prodejně internetové připojení.
Nevadí, v ceně měsíčního paušálu je také mobilní internetové připojení.


4) Nemám v prodejně zaveden elektrický proud.
V pokladně je baterie, která je určena pouze pro nouzový krátkodobý výpadek el. energie. Doporučujeme zakoupit si powerbanku nebo jiný mobilní zdroj el. energie.


5) Co když bude internetové připojení přerušeno?
Transakce v pokladně proběhne, pouze se zákazníkovi vytiskne účtenka bez unikátního kódu. Ve chvíli, kdy se spojení obnoví, budou data odeslána na Finanční správu. Platební terminál funguje i při přerušení internetového připojení, stačí datové připojení. Při výpadku datové sítě není možné platit, ale ani volat.


6) Co když bude zákon o EET zrušen?
O2 garantuje, že pokud Ústavní soud zákon o EET zruší dřív, než začne platit povinnost EET, eKasu od vás převezme a vrátí peníze.


ekasa-na-prodejne7) Kdo mi poradí při technických potížích s eKasou?
K dispozici je nonstop bezplatná linka O2 (technická podpora eKasy) na čísle 800 16 16 16. Technická linka neřeší věci spojené s DL, RL + interní procesy společnosti PNS.


8) Komu platím za nákup balíčku eKasy a měsíční poplatky?
Poskytovatelem je společnost O2, která vám bude veškeré poplatky také účtovat.


9) Nejsem zákazníkem PNS, mohu si eKasu u vás objednat?
Ano, potřebujeme jméno, fakturační adresu a telefonní číslo. Vaši objednávku zaevidujeme, nicméně musíte dodržet standardní nastavený proces, který je důležitý pro doručení eKasy se všemi výhodami, v případě jiného postupu může nastat problém a PNS ani O2 nemohou garantovat dodávku.


10) Bude možné mít pokladnu v pronájmu?
Toto bohužel není možné.


11) Je možné vzít si eKasu na splátky?
Tuto možnost O2 nenabízí.


12) Jak bude pokladna vybavena daty? Jak a kdy budou importována data PNS do zařízení? Budou v pokladně nahrána data PNS již při instalaci kasy v prodejně? Když data poskytnou jiní dodavatelé elektronicky, kdo data nahraje a jak, popřípadě za kolik?
Po registraci pokladny se data PNS dohrají vzdáleně do 3−4 pracovních dnů.


13) Budou data průběžně aktualizována?
Ano, budou.


14) Jak se budou zadávat DRL a reklamace?
Prostřednictvím softwaru v pokladně.


15) Bude pokladna vybavena daty jiných dodavatelů?
Pokladna bude vybavena daty MPK a tabákového zboží.


16) V případě, že se data nahrají, bude to včetně množství, nebo pouze položkově a množství bude muset zákazník
nahrát sám (skladové hosp.)?

Ano, množství bude aktualizováno automaticky.


17) Je v eKase kalkulačka? Představuji si ji asi tak, že by zákazník sečetl všechny položky s 15% DPH a odeslal do správné složky, totéž s 21% daní, a celkovou částku by odeslal na FS.
Je možné zadávat jen částku a vybrat hodnotu DPH.


18) Při platbě kartou přes platební terminál půjde částka uhrazená koncovým zákazníkem na koho?
Na účet, který si zákazník zvolí.


19) Zákazník si musí zřídit účet u banky, nebo může mít již založený účet? Je jedno u které banky, nebo je banka
pro EET daná?

Zákazník si může zvolit účet, který má již zřízený, na ten mu budou peníze chodit.


20) Co pokladna umí?
Běžné funkce a funkce jen pro PNS − skladové hospodářství, RL, DL atd.


21) Nejsem obchodní partner PNS a mám zájem o pokladnu − budu mít obchodní podmínky, které PNS nabízí?
Obchodní podmínky jsou shodné s ostatním trhem.


pan-bauer-eet22) Poskytování dat zpět PNS − jak bude probíhat? Nebude to složité? Aby to zvládla obsluha v prodejně.
Je to velmi jednoduché a intuitivní.


23) Půjde eKasa spárovat s počítačem, aby ji mohl zákazník obsluhovat z domova přes web, aby mohl nahrát zboží pro prodavačku?
Ano, je to možné.


24) Mají pokladny možnost zadání na společnou účtenku např. cigarety a produkt Sazky (která není tržbou)? Tedy aby se na účtence pro zákazníka částka Sazky objevila, ale aby se nepromítla do hlášení o tržbě?
Zatím to není vyřešeno, ale plánujeme tuto funkci.


25) Prý neumí eKasa vyplatit výhru (losy, Sazka...) nebo zálohu na vratné láhve, pak nesouhlasí tržba s pokladnou.
Vratné láhve jsou již vyřešeny, Sazka a losy jsou ve vývoji.


26) Lze pokladnu propojit s terminálem Sazky?
Propojení není možné.


27) Údajně když zákazník objedná eKasu od obchodního zástupce O2, ten ji ihned přiveze a zdarma zprovozní…
Není to pravda, instalace eKasy je zpoplatněna.


28) Někteří chtějí O2 eKasu, ale nepotřebují data, mají wi-fi, takže by chtěli nižší měsíční paušál, když data nebudou využívat.
Toto nastavení není možné.


29) Bude skutečně rychle a kvalitně fungovat infolinka O2?
Ano, bude.


30) Lze do O2 eKasy nainstalovat i jiné aplikace, např. PPL, GEIS…?
eKasa obsahuje prohlížeč Google Chrome, postupně budou přibývat funkce dalších partnerů.


31) Kolik položek lze do pokladny nahrát, je množství položek nějak omezeno?
Není omezeno – tisíce položek.

 

32) Bude možný zpětný odkup eKasy (zákazník skončí)?
Ne, Hardware vám zůstane a můžete ho prodat za tržní cenu.


33) Zákazník má dvě trafiky. V jedné již má eKasu pořízenou – ne od O2. Do druhé by si ji pořídil od O2. Půjdou propojit? Bude eKasa O2 kompatibilní s jinými kasami?
Pokladny různých poskytovatelů nejdou propojit.


34) Za jak dlouho dorazí O2 eKasa na prodejní místo od zadání objednávky obchodním zástupcem?
V řádu dní, zhruba čtyři pracovní dny.


35) Pokud si zákazník nakoupí více kas, bude finančně zvýhodněn?
To bohužel není možné.


36) Co když dočasně nepůjde internet?
V případě, že výjimečně nastane krátkodobý výpadek spojení a účtenku nepůjde odeslat, budete moci vydat účtenku bez unikátního kódu. Údaje o této transakci pak budete muset odeslat bezprostředně po obnovení spojení, nejpozději však do 48 hodin od uskutečnění transakce.


37) Co když nebude k dispozici vůbec žádné internetové připojení?
Fixní i mobilní internet od O2 je dostupný na většině území ČR. Pokud však provozujete například stánek v horách bez možnosti jakéhokoliv internetového připojení, může vám správce daně udělit individuální výjimku z on-line evidence tržeb. V takovém případě budete mít nadále povinnost vystavovat účtenky, ale data o těchto účtenkách budete moci odesílat jednou za pět dnů.


ekasa38) Bude zákazník u pokladny čekat na spojení, aby si mohl odnést účtenku?
Nebude. Pokud nebude spojení fungovat, budete moci vytisknout účtenku bez unikátního kódu. Data následně Finanční správě odešlete do 48 hodin.


39) Co když si zákazník nebude chtít účtenku převzít?
Bude zcela na rozhodnutí každého zákazníka, zda si účtenku převezme, nebo ne. Provozovatel nemá ze zákona povinnost toto zajistit.


40) Co když udělám chybu v pokladně a budu muset provést storno?
Storno chybně provedené platby bude možné. Informace o stornu bude odeslána on-line do systému Finanční správy stejným způsobem jako informace o tržbě, jen jako minusová položka.


41) Kdo bude internetové připojení platit?
Většina podnikatelů se už dnes bez internetu neobejde. Pro ostatní bude připojení k internetu bez ohledu na jeho typ (fixní internet xDSL, mobilní internet nebo internet v mobilu) nákladem podnikání.


42) Je v O2 eKase vyřešený prodej BLESK peněženky?
Aktuálně to není vyřešeno, v pokladně lze přijmout a fiskalizovat libovolnou finanční částku, ke které lze přidat poznámku, že se jedná o BLESK peněženku (odpověď na fiskalizaci), propojení s BLESK peněženkou zatím není vytvořeno.


43) Musí si zákazník aktivovat platební terminál?
Aktivovat terminál nemusíte.


44) Může si zákazník určit datum dodání?
Nemůže. Pokud chcete dodání odložit na pozdější datum, musíte objednávku zadat OZ PNS zhruba čtyři dny před požadovaným datem.


45) Je zákazník o doručení eKasy informován?
Ano. Jak probíhá doručování DS zásilek: v den převzetí zásilky od O2 kurýr telefonicky (nebo jinou požadovanou formou – SMS, e-mail) kontaktuje koncového zákazníka objednatele s nabídkou doručení zásilky následující pracovní den. Pokud zákazník telefonní hovor nepřijímá, je kurýr povinen zaslat zákazníkovi ihned po tomto pokusu o hovor SMS s informací o doručení zásilky následující pracovní den – viz příloha smlouvy č. 2. Kurýr bude doručovat zásilku (tzn., že fyzicky dopraví zásilku na adresu na ní uvedenou nebo požadovanou zákazníkem) následující pracovní den od převzetí zásilky od objednatele, pokud toto zákazník neodmítne a nedohodnou si jiný termín doručení. V případě, že se zákazníka nepodaří kontaktovat, kurýr fyzicky dopraví zásilku na adresu na ní uvedenou následující pracovní den od převzetí zásilky od objednatele. V případě, že se nedaří zásilku doručit následující pracovní den od jejího převzetí kurýrem, proběhnou opakované pokusy o spojení se zákazníkem po dobu 10 pracovních dnů od převzetí zásilky od objednatele. Kurýr takto kontaktuje zákazníka minimálně třikrát denně v různou denní dobu, nejdříve však od 8. hodiny ranní a nejpozději do 20. hodiny večerní (mezi 20. hodinou večerní a 8. hodinou ranní není možné bez předchozího souhlasu objednatele zákazníky navolávat).


46) Funguje přídavný šuplík společně s eKasou?
Ano, je propojen a po zaúčtování dochází k automatickému otevření zásuvky.


47) Zákazník má v jedné prodejně zboží rozdělené na dvě IČ. Má O2 eKasa možnost účtovat na jednu účtenku zboží prodávané na dvě IČ?
Touto funkcionalitou O2 eKasa nedisponuje, protože by zákazník musel vkládat dva certifikáty od Finanční správy, a jsme si jistí, že v této cenové relaci podobnou funkcí nedisponuje žádné zařízení.


o2-kasa48) Jaká záruční doba se vztahuje na O2 eKasu. Jsou to standardně dva roky?
Ne, záruka je 12 měsíců.


49) Je možné eKasu vrátit, pokud by mi z nějakého důvodu po vyzkoušení nevyhovovala? A jaká je případně lhůta a podmínky pro vrácení?
Vrátit použitou pokladnu není možné.


50) Lze eKasu spárovat s váhou (např. na zeleninu), aby po zvážení rovnou uvedla cenu?
Touto funkcí eKasa zatím nedisponuje, v plánu je od poloviny února 2017.

 

51) Při platbě přes platební terminál se částka do terminálu automaticky načte z eKasy, nebo částku musí obchodník nejdřív zadat do terminálu?
Platba se tlačítkem eKasy převede do terminálu automaticky.


52) Zástupci O2 nabízejí slevy na služby. O co se jedná? Budou je mít i zákazníci, kteří si koupí eKasu přes nás?
Jedná se o tzv. profi slevu od O2. Zákazník, který od O2 odebírá služby, má nárok na procentuální slevu, která se odvíjí od celkové měsíční útraty paušálních poplatků služeb, které od nás zákazník odebírá. Příklad: zákazník, který má od O2 celkem pět služeb v paušální hodnotě 2000 Kč (nepočítají se do toho poplatky nad rámec paušálu, např. provolávky, jednorázové poplatky – roaming balíček), má nárok na 10% slevu, která bude uplatněna v následující faktuře za předešlé období. Výše slevy se odvíjí od kombinace různých produktů, nelze ji tedy předem jednoduše definovat, nicméně každý zákazník ji získá, a to ať pořídí eKasu přes PNS, nebo O2.


53) Lze vypnout funkce automatického tisku reportu při uzavření pokladny na konci dne? Případně jak?
Zrušení tisku > menu > nastavení > obecné nastavení > nastavení účtenka > zrušit zatržítko (čtvereček), automaticky vytisknout denní nákup při zavření pokladny.


54) Lze k eKase připojit pomocí USB ještě další tablet, který chce zákazník využívat pro soukromé účely a bude na něm také fungovat datové připojení k internetu?
Připojit jej nedoporučujeme vzhledem ke garanci funkčnosti EET, včetně poskytovaných záruk na eKasu. Mobilní připojení nedoporučujeme využívat, protože datová konektivita je kalkulována a určena primárně pro provoz EET.


55) Pojede kasa v mrazu, tedy je nějak omezen její provoz teplotou?
Teplotní rozsah používaného zařízení se pohybuje ve standardním rozsahu ve schválené normě, který je fyzicky odzkoušen v teplotách okolo –20 °C.


56) Jak mi přijde smlouva na službu eKasa? E-mailem nebo v krabici s eKasou?
Současně s eKasou, smlouvu podepisujete přímo kurýrovi.


57) Mají ZTP/P nějakou slevu na eKasu?
Ne.


58) Co přesně znamená „licenční poplatek“? Co přesně je „licence“?
Měsíční paušální poplatek za pravidelnou správu a údržbu služby, datové připojení, zálohování dat na cloudové prostředí atd.


59) Lze zaregistrovat dvě kasy na jedno číslo „BP 6*“?
Bohužel ne, při vývoji se s touto variantou nepočítalo.


60) Budu platit jeden, nebo dva paušály?
Jedna pokladna = jeden paušál.


61) Je čtečka ke kase O2 v nějakém stojánku nebo držáku?
Ano.


62) Lze s eKasou spárovat i jiný platební terminál kromě toho, co je součástí balení?
Nelze.


63) Od května jdu na mateřskou. Budu moci licenci převést na maminku (aby si ji mohla dávat do nákladů) a bude jí PNS posílat DL na nové IČ?
Je to řešitelné, ale je nutné zrušení měsíčního poplatku a převedení na novou kontaktní osobu včetně nové registrace a importu modulu PNS + dat.


64) Má software možnost výstupu do Excelu nebo jiných tabulkových programů?
Ano, bude to možné přes e-kancelář (program), která je součástí pokladny.


65) Doručený balíček s pokladnou neobsahuje záruční list. Kde ho obdržím?
Faktura, která je součástí balíčku, supluje záruční list, kterým se může zákazník prokázat technikovi i ve značkové prodejně.