o2-kasa

Nakolik výhodné jsou nové pokladny od O2? Jedná se o komplexní řešení? Co přinese a v čem je dokonalejší než jiné nabídky? Usnadní vám práci? Tyto a další otázky jsme za vás položili Petru Novákovi, předsedovi představenstva PNS a. s.

 

Nová legislativa týkající se EET přinesla zásadní změny, které musí PNS a.s. a její obchodní partneři řešit. Co tedy nabízí PNS spolupracujícím trafikantům?

Je to tak. Jak jsme avizovali v předcházejících vydáních našeho časopisu Trafikant, přinášíme již naprosto konkrétní nabídku společnosti O2 na řešení elektronické evidence tržeb. Na tomto řešení úzce spolupracovala společnost PNS s cílem zajistit trafikantům co nejlepší komfort při komunikaci s PNS a samotné práci s tiskem. Zkrátka systém, který zjednoduší již tak náročnou práci, vyřeší povinnost vyplývající z předpisů EET a zároveň umožní komunikovat způsobem, který je běžný pro 21. století.

 

Přinášíte eKasu. Je opravdu tak jednoduchá?

O2 nabízí jednotné řešení pro EET nazvané O2 eKasa vhodné pro všechny oblasti podnikání. Balení obsahuje vše, co obchodník k evidenci tržeb potřebuje, tedy dotykovou pokladnu se stojanem, tiskárnu na účtenky a platební terminál pro platby kartami s velmi výhodnou sazbou. V ceně služby trafikant získá správu a zálohu dat, pravidelnou aktualizaci systému, nonstop technickou podporu a mobilní připojení k internetu. Zapojení i používání eKasy je velmi jednoduché, její obsluhu zvládne každý prodejce, pokladna však zároveň nabízí i náročnější funkce, jako je třeba správa skladových zásob.

 

V čem je ale to zjednodušení, které oběma stranám usnadní práci?

Společnost PNS společně s O2 připravily v rámci řešení eKasy funkcionalitu pro hromadný příjem doručených tiskovin včetně automatického odeslání případné reklamace vyplývající z rozdílu uvedeného na DL a fyzicky přijatého množství. Na základě takto zaslaných zpráv pak chystá implementaci procesu rychlého zpracování reklamací s jasnými pravidly, která umožní trafikantovi sledovat stav reklamací a jejich vyřízení.

Zároveň je připravena funkcionalita usnadňující zpracování podkladů pro remitendu, kde eKasa nabídne zůstatkové množství a zároveň odešle do PNS data o fyzicky zasílané remitendě. Díky tomu bude společnost PNS opět schopna zavést efektivnější proces zpracování remitendy a hlavně dříve komunikovat s trafikanty ohledně případných nesrovnalostí. Společnost PNS předpokládá zvýhodnění trafikantů, kteří s ní budou schopni komunikovat elektronicky, konkrétní zvýhodnění bude kvantifikováno na základě vývoje obsazenosti trhu kasami, jež tuto komunikaci umožní. Zároveň vstupují společnosti O2 i PNS do jednání s ostatními dodavateli do sítě trafik s návrhem řešení podpory prodeje jejich produktů, včetně dalších distributorů tisku, jakým je společnost MPK.

 

Takže cena, balení a provoz – vše je jednoduché a praktické. Je to tak?

Základní balení eKasy nabízí O2 obchodníkům za 4995 korun bez DPH. Tuto cenu však může získat většina podnikatelů celou zpět formou slevy na dani, kterou Ministerstvo financí už v minulosti garantovalo. Společnost O2 zvažuje oddálení platby za dodávku eKasy až do vyinkasování vratky od státu, o této možnosti budete ještě dodatečně informováni. Standardní měsíční poplatek za správu eKasy, který je 499 korun bez DPH včetně datového tarifu, si většina podnikatelů sleví až na nulu díky přijímání platebních karet. Aby si podnikatelé mohli být jisti, že budou včas připraveni, měli by si řešení pořídit co nejdříve. Balíček eKasy bude možno platit ve chvíli převzetí od dopravce buď hotově, nebo kartou.

 

Stejně se však jedná o nový přístroj, o nový systém, nové funkce, nové ovládání… ...zvládneme to?

Zprovoznění O2 eKasy je velmi jednoduché. Všem zákazníkům bude k dispozici nepřetržitá podpora kontaktního centra O2, pří- padně si mohou objednat osobní návštěvu technika, který jim pokladnu nainstaluje a vysvětlí všechny její funkcionality.

 

Takový systém ale vyžaduje nahrát všechny informace potřebné k ostrému provozu…

Ze strany PNS je zajištěna plná podpora v podobě poskytnutí kmenových dat týkajících se tisku a údržba těchto dat. 

 

Jsou to přístroje odzkoušené a bezporuchové? Přeci jenom…

Ano, máte pravdu. Žádný výrobce není neomylný, a i když si poruchovost nepřipouštíme, možné je vše. V případě jakékoli reklamace O2 pokladnu okamžitě vymění za novou ve kterékoli ze 146 prodejen po celé republice, zákazník však nepřijde o svá data díky jejich cloudovému on-line zálohování. Ke ztrátě dat nedochází ani v případě fyzického poškození pokladny. Dále společnost O2 nabízí nepřetržitou pomoc v podobě svého call centra. Navíc nyní dochází ke zkušebnímu provozu eKasy v některých trafikách, kde se testují výše zmíněné funkcionality. Je to pomoc, které si vážíme. Máme tak možnost otestovat řešení v provozu a reagovat na připomínky.

 

Teď se nacházíme v rychle se blížící realitě, kdy je třeba mít trafiku vybavenu tak, abychom vyhověli současné legislativě. Pokud vím, od celého systému ale očekáváte další velké možnosti. Můžete alespoň něco prozradit?

Společnosti O2 a PNS očekávají v budoucnu využití eKasy mnohem širší než jenom na evidenci tržeb a pomoc při prodeji tisku. Společnosti O2 a PNS vidí v systému velké příležitosti, především v podpoře doplňujících služeb a produktů, které do trafik patří a budou se v dalších letech rozvíjet stejně jako v zahraničí. Patří sem jak možnost realizace různých finančních produktů, tak i možnost poskytování služeb ve formě výdejních míst pro e-shopy.